מ"ק מכובדי, היום, בגלל המיתון צרתך צרת רבים: לדבריך, שמעון העביר במתנה את כל רכושו לבן שלו, רק בשביל שלא תוכל לגבות ממנו חוב. אבל ההלכה מבחינה בין מתנה אותנטית להברחה, וכשזו הברחה הרכוש חוזר לבעליו, ויש ממה לגבות חוב. כיצד מבחינים בין מתנה להברחה? בודקים מתי בדיוק ניתנה המתנה: האם כשמבחינת שמעון כלו כל הקצים, והוא מבקש להבריח את שארית רכושו מפני נושיו? האם זו מתנה גמורה, או ששמעון הותיר לעצמו דרך לקבל אותה בחזרה? ועוד ועוד בדיקות. ההלכה אינה מתרגשת מזה שבנו הוא מקבל המתנה. לא כל מתנה הינה מתנה. וראה גם את "דרכי משה השלם" לרב משה איסרלש (1525–1572, קרקוב).
זה נוגע לכולנו. מה? השופטת נועה גרוסמן קבעה השבוע תקדים: אין לדרוש מיורשים של ערב לשלם חוב מתוך כספי העיזבון...