חבל שבנימין נתניהו בלע קצת את המלים בראיון עם דן מרגלית (ערוץ 1), ולא הרחיב בעניין יחס ההלכה אל הצדקה, וארחיב במה שנתניהו צמצם. אמנם ההלכה מהללת את נותני הצדקה, אך אין היא מתעלמת מכך שהצדקה מניבה הקלה זמנית, פתרון נקודתי, ואילו ההלוואה והמימון מניבים חיי מסחר ותעשייה ממשיים. ועל כן חכמים קבעו שורה של תקנות המגינות על המלווה ועל המממן. והכל בשביל ש"לא תינעל הדלת". כלומר, אם הלווה העני יזכה אוטומטית להטבות חוק למיניהן – לא יהיו מלווים, לא תהיינה הלוואות, והחיים יושבתו. וראה בעניין זה את התלמוד (בבא קמא), את הרמב"ם (הלכות מלווה ולווה), ואת יוסף קארו (הלכות גביית מלווה). ההלכה ריאליסטית: הלווה עני אינו מועדף אוטומטית.
עוד לא יבש הדפוס על "שישי" שעבר ויותר ממניין קוראים כבר התרגשו ממה שהובא שם משמו של הרב שלום משאש...