ג"ש מכובדי, כן, כבר ראיתי בחנויות שונות פמוטים וגביעי קידוש תוצרת סין, אבל לא ציציות כאלה – ואתה שואל אם לפי ההלכה ציצית כזו כשרה. ובכן: "ציצית שעשאה גוי – פסולה". ראה בעניין זה גם את "ספר כל בו", אוצר הלכות ומנהגים, שנדפס לראשונה ב–1490, בנאפולי, ומחברו פלאי (עלום), מרוב ענוותו. מדוע פסולה? כי נאמר בתורה: "דבר אל בני ישראל ועשו". רק בני ישראל. האם עשיית ציצית מחייבת כוונה דתית מיוחדת? לא. "אם עשאה ישראל, אפילו בלא כוונה – כשרה". ובכן, ציצית מותנית בעצם ההשתייכות לישראל. וראה גם את "נתיבות יהושע" של הרב יהושע יגל: "כל מי שאינו חייב במצווה – אינו כשר לעשותה". ההבדל בין ציצית לגביע קידוש? הציצית היא עצמה המצווה (עשה), ואילו הגביע הינו רק אמצעי (כלי).
דברים קטנים וחמים שאדם ברוך ראה ולמד בפסח בילדותו בשכונת מאה שערים, ירושלים ■ חג שמח לכל בית ישראל ולגר הגר...