ד.ל. מכובדי, לא אוכל לענות לך במסגרת 'שישי' הקצרה, על שאלתך בעניין מהותו של "להתפלל עם העבריינים" (יום כיפור) – רק אציין כאן שני דברים עקרוניים:
1. מתירים לכל העבריינים להשתתף בתפילה, אפילו אם העבריינים לא ביקשו שיתירו להם.
2. "כל תענית ציבור שאין בה מפושעי ישראל, אינה תענית". וראה בעניין זה גם א ספר 'מטה משה' של הרב משה מ"ת (פולין: פשמישלא, בעלז, 1606-1540).
ועיקר הדבר לפי רוח היהדות:
הקהילה המתפללת אינה 'מועדון זכאים סגור'.
העבריין חלק בלתי-נפרד מהקהילה המתפללת.
בית-הכנסת אינו מובלעת מטוהרת.
מתפללים עם העבריינים.