ג"ת מכובדי, אתה שואל מהו בעצם "עושק", ומה בינו ל"גזל" – ובכן, על "גזל" (לביטוייו המסועפים) תידרש לי יריעה ארוכה מטבעו הקצרצר של "שישי", אבל הנה ביטויו של עושק: "לך ושוב, לך ושוב – זהו עושק". ראה מסכת בבא מציעא (תלמוד בבלי). אתה דוחה את הפועל שלך בלך ושוב, בעניין שכרו, אתה עושק אותו. ביומו תיתן שכרו: כי בנפשו יביא לחמו.
הנה תשובה מקובצת לקוראים ששאלותיהם מתכנסות ל"מהותו של בית הכנסת". אחד שואל על כך דרך סכסוך עם הגבאים בעניין...