האם את נואפת? (אינטרנט)

ש"פ מכובדתי, בעקבות פרשת בת הרב, את שואלת: "האם הקשרים האינטרנטיים שלי עם גברים הינם בבחינת עבירה… האם יש בהם חשש לניאוף… האם הם עילה לגט מצד בעלי?" – ובכן, מתוך מכתבך המלא, אני מתרשם שאם בעלך היה יודע מה באמת הולך איתך באינטרנט, כבר הייתם גרושים. ההלכה אינה מתרשמת מכך שהכל דיבורים (מילים) וצילומים, כלומר שהכל אינטרנט ולא ניאוף פיזי. ההלכה בוחנת את התודעה שלך גם בזיקה לתכיפות של הפעילות האינטרנטית שלך, ולאופיה המסוים – ומגיעה למסקנה שאת הולכת ומפרה את נאמנות הנישואים. כי זו תודעת ניאוף, ולא הרהור ניאוף חולף, בלתי נשלט. ועל כן מוטב שתתגרשו בהסכמה, לדעת ההלכה. ה"ניאוף" של ההלכה נפרט גם לתתי–מושגים החלטיים כגון "כיעור" (פעולה בוטה) ו"עוברת על דת יהודית" (פגם ממשי בצניעות). והמשותף ביניהם: הניאוף מתממש או עומד להתממש. ראי גם את הרב יאיר לרנר בקובץ ההלכתי "תחומין", כרך כ"ה שראה אור בימים אלה, בהוצאת צומ"ת (אלון שבות). אגב, ל"תחומין" (תורה, חברה, מדינה) מלאו 25 שנה, ורוב קוראיו מודים להשם יתברך על קיומו. רק נזכיר ונשבח את המערכת הנוכחית: אורי דסברג, הרב ישראל רוזן, הרב ד"ר איתמר ורהפטיג, הרב יהודה שביב.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

עוד באותו עניין: