ג"פ מכובדי, שאלה כשאלתך זכורה לי מימי ינקותי שהוצפו בשאלות טורדניות בעניין נסיבות בריאת העולם, שנות שעבוד מצרים, משך חציית הים, היקף מלחמות יהושע בן-נון, טיב נפלאות הבורא וכיוצא בזה. שאלות כגון: היכול הקב"ה להזיז סלע שאין כוח בעולם להזיזו, וכיוצא בזה טיפשויות קלות מיוחדות לינוקות. ועדיין חיבבתי את השאלות כי מיסודן נועדו להאדיר את הקב"ה. והנה, מכובדי, אתה שואל: אם היה די שמן בחנוכה ליום אחד (היום הראשון) מתוך שמונת הימים, אזי נס השמן היה רק לשבוע, ומדוע בכל זאת חוגגים שמונה ימים? והנה תשובת הזוהר: "אין הקב"ה עושה נס אלא על דבר שישנו כבר באיזו מידה, שאין הברכה שורה על דבר ריקן. וכך בלילה הראשון בכל זאת בדרך נס לא נשרף כל השמן, והשתייר ממנו קצת בשביל שהברכה תחול בלילה השני". ומכאן שגם בלילה הראשון היה נס, ובסך הכל היו שמונה ימי נס. ראה גם "המועדים בהלכה" מאת הגרש"י זוין. שאלת? עניתי.
תשובה מקובצת לחמישה קוראים: לפי ההלכה, מותר לקנות חנוכייה מעוצבת באופן מודרני, אבל בתנאי שהיא כבר ממבט ראשון...