סוכות בפתח, והבה נחזור לתובנות שאמנם ידועות לכל, אבל יש חשש כי דהו או נשתכחו, והנה אחת: העיקר הוא הישיבה בסוכה, ולא עצם בניית הסוכה. העיקר הוא היציאה מהמושג "בית", המעבר הפיזי וההכרתי לסוכה – ולכן "סוכה כשרה אף על פי שלא נעשית לשם מצוות סוכה… וסוכה של גויים, רועים, של שומרי שדות, ועוד, הינה כשרה, ובלבד שתהא עשויה כהלכתה". הישיבה בסוכה היא המהות. בניית סוכה היא עניין רצוי, אך טכני בעיקרו. לעתים, לטכני יכולת להיראות כמהותי.
יום כיפור 73': סוכות, אזור התעלה. הוא בנה סוכה קטנה מחומרי המקום, וישן בה לבדו עד שחש שמישהו לצדו, ושאל אותו...