ר"א מכובדתי, עניתי לך מיד בטלפון, אבל שאלה כשאלתך עולה בתכיפות, ואינה מיוחדת לעדה מסוימת: האם ראוי שארון של נפטר מכובד יוצב בבית הכנסת עצמו, ומשם תצא הלוויה? – ובשאלה זו דן גם הרב משה פארדו (ירושלים, אלכסנדריה, 1814–1888), בספרו "הוראה דבית דין", שראה אור לאחרונה במהדורה נאה. ובכן? מותר להכניס לבית הכנסת ארון של תלמיד חכם מובהק, שציבור שלם מתאבל עליו. "תלמיד חכם שמת – הכל כקרוביו". מותר, אבל גדולים בישראל כבר הורו שלא יציבו את ארונם בבית הכנסת. וזאת מצניעות, ואף בשביל שקהילתם לא תתיר את הרצועה, וחלילה תציב בבית הכנסת ארונות של סתם תקיפים, עשירים ועסקנים. ואף לך, גברתי, הצעתי שגבאי בית הכנסת שלכם הם שיחליטו בעניין. הרודף כבוד מתבזה.
מחילה, תשובה, תפילה, טבע, סוכה, מנהג - על פי הרב יצחק יעקב וכטפוגל, ראש ישיבת מאה שערים...